Uus Opel Astra on „Saksamaa aasta kompaktauto 2023“

•    Parim kompaktauto Saksamaal: Opeli uusim kompaktklassi sõiduauto jättis žüriile hea mulje
•    Selge võitja: Astra ja Astra Sports Tourer edestasid konkurente märgatavalt


Rüsselsheim. Uus Opel Astra teenis tiitli „Saksamaa aasta kompaktauto 2023“ . Sõltumatutest spetsialistidest koosnenud Saksamaa Aasta Auto žürii valis uue Astra ja Astra Sports Toureri Saksamaa parimateks kompaktklassi autodeks selge eduga sama segmendi konkurentide ees. Uuenduslik turvatehnika, mille Opel teeb uue Astraga kättesaadavaks kompaktklassi autode ostjate laiale ringile, jättis 27 autospetsialistist ja ajakirjanikust koosnevale žüriile hea mulje. Sama võib öelda jõuallikate laia valiku kohta, kuhu kuulub ka elektrifitseeritud pistikhübriid – sellega saab Astra juht esimest korda liikuda kohalikke heitmeid tekitamata ja eriti vastutustundlikult. Žürii kiitis ka Astra pilkupüüdvat eesrindlikku disaini, sõidunaudingut ning omaduste-hinna suhet. Mainekas auhind anti ametlikult üle 2. novembril Bad Dürkheimis toimunud tseremoonial.
„„Saksamaa aasta kompaktauto“ tiitel Astrale ja Astra Sports Tourerile näitab taas, et uusim põlvkond on mitte lihtsalt tugev tegija, vaid evib igas mõttes ka kõiki võitjale iseloomulikke omadusi,“ ütles Saksamaa Opeli juht Andreas Marx.
„Opel Astra paistab omas segmendis silma kõikeoskajana, mis saigi žürii silmis otsustavaks. Muide, see kehtib ka emotsionaalsete kriteeriumide nagu disaini ja sõidunaudingu kohta, kus Astra selgelt konkurente edestas,“ selgitas Saksamaa Aasta Auto žürii liige Jens Meiners.

Astra ja Astra Sports Tourer: pilkupüüdev sõidunauding
Põhjalike proovisõitude jooksul said žüriiliikmed uue Opel Astraga lähemalt tutvuda. Arvesse võeti sõiduomadusi, praktilist kasutamisväärtust, mugavust ja paljusid teisi aspekte. Just neid, milles uusima põlvkonna kompaktklassi müügimenuk silma paistab. Elektrifitseeritud Astra pistikhübriid pakub puhast sõidunaudingut, arendades süsteemivõimsust 133 kW/180 hj ja suurt, kuni 360 Nm pöördemomenti (WLTP keskmine kütusekulu  1,1–1,0 l/100 km, keskmine CO2 heide 24–23 g/km). Viieukseline variant saavutab kiiruse 100 km/h kõigest 7,6 sekundiga. Sellega on uus Astra esimest korda vaba kohalikest heitmetest.
Uus kasutajaliides tegi võimalikuks info- ja meelelahutussüsteemide ning juhiabiseadmete vaistliku kasutamise. Selge disainiga täisdigitaalne näidikuplokk Pure Panel on ülilaia puutetundliku ekraani ja ainult hädatarvilike lülititega, näiteks kliimaseadme tarvis. Kaasaegne tehnika, näiteks adaptiivsed pimestamisvastased Intelli-Lux LED-pikselesituled kokku 168 valgusdioodiga teevad sõitmise meeldivamaks ja turvalisemaks, eriti aasta pimedamatel kuudel. Saksamaa seljatervishoiu seltsi Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) heakskiiduga ergonoomilised istmed juhile ja eesmisele kaasreisijale tagavad maksimaalse reisimugavuse ja võivad saada ka näiteks Alcantara-katte.
„Saksamaa Aasta Auto“ auhind anti tänavu välja viiendat korda. Sõltumatu spetsialistide žürii koosnes seekord 27 liikmest ning valis klassivõitjad viies kategoorias – kompakt, preemium, luksus, uus energia ja suutlikkus. Konkursi osalejate valiku aluseks on objektiivsed hinna ja saadavuse kriteeriumid. Esimest korda toimus konkurss aastal 2019.